Voorjaar 2023 4

12 mei 2023 Tàrrega. We hebben 135 kilometer gereden.

De CP waar wij geslapen hebben lag te midden van de bergen, bossen en het stuwmeer bij El Grado.

Eerste deel van de rit richting Barcelona nog een prachtig landschap met oa olijfbomen, druivenranken en fruitbomen. Over wegen die klimmen, dalen en bochten.

Naar gelang de rit vorderde werd het landschap minder mooi, rechte wegen, en minder groen.

Staan nu op CP in Tàrrega. CP ligt dichtbij het centrum. Gaan het stadje bekijken, maar eerst naar de tourist info voor een plattegrond en verder info. Tourist info gevonden, maar is gesloten ivm feest in de stad.

In onze wandeling door de stad naar een wasserette gezocht. Dit is gelukt. Paar wassen gedraaid en gedroogd. Spullen die we liever niet in de droger hebben in de camper op gehangen. Was even puzzelen, maar Piet heeft de oplossing gevonden, zie foto!

'S avonds de stad nog in om de feestelijkheden te aanschouwen, veel muziek, volle terrassen en veel mensen op de pleinen. Het leuke was dat wij de man weer tegen kwamen waar we 's middags info van hadden gekregen. Vertelde ons nog dat ook morgen veel gezelligheid in de stad was. Besloten een dag te blijven. Op mijn vraag; de oorsprong van het feest. Het is een oud gebruik en een  belangrijk stadsfeest.

13 Mei 2023 Navarcles. Wij hebben 83 kilometer gereden.

Ging vanmorgen regenen, hadden anders nog een dag in Tàrega gebleven. Eerst boodschappen gehaald en onderweg getankt, €1,26.9 per liter.

Route was mooi, wel snelweg maar veel bergen en groen. Wilden niet ver vandaag en zijn op deze CP gekomen met de app van campercontant. CP is klein, denk met 4 campers is hij vol. Staan hier met nog een camper, maar daar zien we niemand bij, waarschijnlijk van een dorpsbewoner.  Dorpsbewoners komen containers water halen en hun auto wassen.

Alles is aanwezig, water afvoer en stroom. Voor stroom moet je bellen. Is mooi dat het er is, maar wij kunnen nog even voort. Zelfs op eigen stroom de shirtjes en broeken gestreken die gisteren gewassen zijn.

Vanmiddag het stadje Navarcles bezocht en om bij de kerk te komen een flinke klim door steile oude straatjes. Toen we bij de kerk waren, ja hoor, het ging weer regenen. Navarcles is een heel oud stadje de kerk dateert uit de 17e eeuw. Met rondom de stad nieuwe buiten wijken.

14 mei 2023 Gavà Barcelona. Wij hebben 78 kilometer gereden.

Na alle ochtend rituelen met mooi weer vertrokken uit Navarcles. Mooie route, grotendeels via de snelweg met uitzicht op prachtige bergen.

Onderweg de LPG getankt, ruim 12 liter. Hebben hoofdzakelijk op CPs gestaan, koelen, koken  douchen en verwarmen op gas. 4 liter per week.  Valt alles mee. Nu op camping Tres Estrellas in Gavà Barcelona. Mooi plekje met weinig bomen zodat we satelliet bereik hebben.

Vanmiddag wandeling over de camping en in de omgeving. Tevens gekeken bij de bushalte naar Barcelona. Bussen gaan om de 20 minuten naar het centrum.

Terug van onze wandeling, buiten koffie en een drankje. Komt er een donkere lucht, onweer en regen. Snel naar binnen. Is een fikse bui van een 1/2 uurtje en dan is het weer over.

15 mei 2023 Gavá Barcelona

Prachtige dag in Barcelona, eerst met de bus naar het centrum. De halte waar we uitgestapt zijn ligt dicht bij La Rambla. Weten de weg nog een beetje, waren er in 2008 ook. Toen op de fiets door de stad, was geweldige ervaring. Kijken we nu naar alle drukte, zeggen we tegen elkaar; hebben wij hier gefietst, zouden we nu niet meer doen, vreselijk druk.

Eerst koffie met gebak en daarna hebben we door vele straten gelopen, bij de La Sagrada Familia geweest en vele andere mooie gebouwen. En druk dat het overal was, of iedereen vakantie heeft. Ook nog gewinkeld en gegeten en in een markthal langs La Rambla fruit gekocht en gegeten.

Tijdens onze wandeling door de stad kwamen we ook langs een chocoladewinkel van Vicens. Werden getrakteerd op allerlei smaken chocola. Hebben een flink stuk van deze heerlijke chocola gekocht.

Onze herinneringen van 2008 waren dubbel. Ook een mooie dag in Barcelona, maar zijn toen bestolen in  station Catalunia. Alles kwijt, paspoorten, betaalkaart, fototoestel enz..

Nu hadden we onze voorzorgsmaatregelen genomen.

16 mei 2023

Zijn na water innemen en lozen vertrokken uit Gavà Barcelona. Hebben tolvrij altijd aanstaan in de navigatie, nu ook snelwegen vermijden. Komen via een prachtige bergroute en langs de zee in Sitges.

Staan nu in Sitges langs de weg. Men zegt op de app van campercontact dat het een CP is. Gaan eerst het plaatsje in en langs het strand wandelen. Stuurt men ons weg dan rijden we door en anders overnachten we hier. Morgen weten we het.

17 mei 2023 Gavà Barcelona

Gisteren was een zeer enerverende dag. Waren in Sitges even een wandeling over de boulevard aan het maken, terug door de winkelstraat. Camper geparkeerd iets buiten het centrum langs de straat. Er staan meerdere auto's in een redelijk drukke straat met een fietspad langs de camper. Dachten daar staat hij veilig.

Mooi niet, ruit ingeslagen en vele dingen gestolen. Een bende in de camper, alle kasten leeggehaald. Verzekering gebeld, aangifte gedaan enz..

Is niet meer leuk verder te reizen. Ruit wordt morgen vervangen, hopen we. Blijven nog paar dagen op de camping om bij te komen en reizen naar huis.

Dit is voorlopig het slot van het reisverslag.

Lieve mensen bedankt voor het volgen.....misschien tot een volgende keer!

Het is nu 31 mei en we hebben ons enigszins herpakt. Camper schade is opgenomen, wat gestolen is hebben we aan de verzekering opgegeven. Gaan extra sloten op cabine deuren laten plaatsen, zodat de deuren niet meer open gemaakt kunnen worden door een ingeslagen ruitje. Er is een afsluitbare kist in de camper gemaakt.

Zijn de extra sloten geplaatst dan gaan we weer. Tochtje door NL bv.. Kan allemaal nog even duren, iedereen heeft het druk en geen tijd. Zijn misschien nog wel maandje thuis!

Als het kalf verdronken is dempt men de put!