Voorjaar 2023 1

Het jaar is nog vers, maar we maken al plannen voor het voorjaar. Het zal naar het zuiden van Europa worden. Hoe en waar precies gaan we nog uitzoeken, het zou een route van de NKC kunnen worden met aan en invullingen van onszelf.

15 april nog thuis

We hebben inderdaad een route van de NKC gekocht, "Dwars door de Pyreneeën". Wij gaan stapsgewijs om onderweg ook te genieten van alles wat er op ons pad komt.

Mogelijk ook nog een uitstapje naar de Picos.

21 april 2023 Sint- Niklaas. Wij hebben 145 kilometer gereden.

Vanmorgen om 10.00 uur gaan rijden met als doel Frans Spaanse grens. Vandaag Amiens in de navigatie gezet. Tot Antwerpen ging het prima maar daarna 3 uur stil gestaan op de E17. Ongeluk met 4 vrachtwagens, waaronder een tankwagen die een klapband had. Vloeistoffen over de weg en de E17 werd afgesloten. Werden van 4 banen naar 1 baan de wegafgeleid door dorpjes enz. File file enz. Tegen 18.00 gestopt bij Sint Niklaas op CP bij het station. Geen verzorging, maar dat hoeft ook nog niet. Staan hier alleen. Kunnen 2 campers staan tot 7 meter. Wij zijn iets langer, maar passen in het parkeer vak! Was prachtig weer vandaag, temperatuur liep optot 21 graden. Rond 19.00 uur een flinke onweersbui met veel wind en hagel. Wij zaten gezellig binnen met een hapje en een drankje.

Onderweg, tijdens stilstaan op de snelweg, koffie gedronken, geluncht en nog een keer koffie gedronken. Soms onder kleinstukje rijden. Weet dat het niet mag, maar een mens moet wat. Ook onder het rijden van het toilet gebruik gemaakt. Konden niet anders.

Al met al geen top dag!

22 april 2023 Abbeville. Wij hebben 260 kilometer gereden.

Stonden vannacht bij het station, prima plaats, maar de treinen bleven rijden. Piet slaapt door alles heen. Ik werd regelmatig wakker van een langs denderende trein.

Om 09.00 uur reden we weg van de CP in Sint Niklaas. Mooie rit zonder file, eerst weer de E17, daarna R, D en N wegen, door dorpen en langs een glooiend landschap met o.a. veel koolzaad.  We reden weg met regen, maar onderweg werd het weer beter. Zijn nu op CP bij Abbeville. Staan langs de Somme. Mooi plekje ook weer langs het spoor, maar hier rijden geen treinen meer! Staan hier met 3 campers.

Zijn vanmiddag langs de Somme gaan wandelen naar Abbeville, ruim een half uur. Niet echt een bijzondere stad. Pleinen, stadhuis, maar wel een heel mooie en bijzondere kerk, o.a.

En een wel heel oude bakkerswinkel, mooi van oudheid. Prijzen stonden in €. Nu was hij dicht, maar misschien gaat hij weer open?

Wij proberen altijd vroeg in de middag ergens een CP te vinden om dan nog een wandeling te maken en een stad of dorp te bezoeken. Gisteren was het door onvoorziene omstandigheden even anders. Vandaag is het weer gelukt!

Het was redelijk weer vandaag, beetje fris, maar wel zon!

23 april 2023 Carsix. Wij hebben 165 kilometer gereden

We stonden op een mixparking/CP langs de Somme. met vannacht 3 campers. Overdag veel wandelaars, hardlopers enz., die hier ook parkeren. Rond 09.00 uur gingen we vanmorgen rijden met nog redelijk weer, maar al snel ging het regenen en het stopte niet meer. We reden over de A28 richting Rouen. Onze tank was voor de helft leeg en we wilden hem wel weer vol hebben. De pomp waar we op de A28 langs kwamen vraagt € 2.10 voor een liter diesel. Zijn doorgereden naar Neufchâtel en Bray. Daar getankt bij Leclerc, betaalden € 1,705 de liter. Dat was het doorrijden waard! Ook nog een paar boodschappen gehaald. Na Rouen werden we naar de D438 gestuurd. De hele route waren mooie wegen, over en door flinke heuvels met zicht op de weilanden en velden met koolzaad, maar regenen bleef het. We gaan al van appels en peren, niet vergelijken natuurlijk. Onder de bomen grazen schapen. Op een ander veld lopen ganzen, denk waak ganzen. Maken een lawaai als je langs loopt. Het is een grote boomgaard met een winkeltje, men verkoopt eigen producten, eieren, appelsap, honing, cider, calvados en nog het een en ander.

Kwamen in stromende regen aan. Eerst ons afval water geloosd en water getankt. Drinkwater dan, regen water was er genoeg! Wilden ook graag stroom om alles weer eens goed op te laden. Met weinig zon op het dak en toch graag de 220 volt willen gebruiken dan moet je wat. Op de camperplaatsen is geen stroom, maar de eigenaar wijst ons een plekje bij de schuur waar een stopcontact is. Dit mogen we gebruiken.

Even een klein wandelingetje nadat de regen even opgeschort is. Gaan even bij het winkeltje op de CP kijken en kopen een fles cider.  Bewaren we voor een warme dag!

24 april 2023 Gouvets. Wij hebben 163 kilometer gereden.

Nu op een CP in Couvets, piepklein dorpje in de bergen. CP heeft WC, bibliotheek  en elektra. Zijn op goed geluk hier heen gereden en het is verrassend in z'n klein dorpje een mooie CP. Staan hier met 2 campers.

De hele route was heuvelachtig, het laatste gedeelte naar Couvets bergje op en bergje af en een smal weggetje.

Zijn even door het dorpje gewandeld, gemeentehuis, kerk en naast het gemeentehuis, bar, kruidenier enz.. Achter het gemeentehuis een grote feestzaal. Staan ongeveer 15 huizen!

Redelijk weer, af en toe een zonnetje, maar heel koud.

Lieve volgers, leuk dat jullie ons volgen op onze reis en dank voor de berichtjes!

Gisteren kreeg ik een berichtje van jouwweb dat er 10.000 bezoekers zijn geweest op deze site, een kreeg een digitale beker! Een van de meest populaire sites op jouwweb! Dit dankzij jullie!

Het 4G bereik is hier slecht. Foto's komen nog! Ook de digitale beker wordt hier geplaatst!

25 april 2023 Beauvoir. Wij hebben 65 kilometer gereden.

Vertrokken rond 10.00 uur na eerst croissants gekocht te hebben in het winkeltje naast het gemeentehuis. Verkoopster loopt via de bar naar de winkel. Misschien ook nog wel binnendoor naar het gemeentehuis.

Waren al snel in Beauvoir, 4 kilometer vanaf Le Mont Saint Michel. Staan op camping Aux Pommiers en blijven hier 2 nachten.

Het weer lijkt langzaam aan wat zachter te worden, iets minder koud met af en toe zon.

Zijn vanmiddag op de fiets en met de bus naar het eiland in zee geweest. Het was er druk en nog eens druk, file lopen door het stadje naar de top, de abdij. Was echt de moeite waard om te bekijken en de geschiedenis te leren kennen.

Waren er in 2019 langs gereden en dachten toen  erg toeristisch. Dit laatse is ook zo, maar toch!

26 april 2023 Beauvoir.

Vandaag niet veel gedaan, fietstochtje van Beauvoir naar Pontorson en nog even naar Le Mont Saint Michel langs de rivier Le Couesnon. Even langs de boulanger voor wat lekkers en een baguette. Fietsen achterop de camper en dan morgen verder naar het zuiden voor oa beter weer.

Weer was best redelijk te noemen, halfbewolkt, paar druppels regen in de ochtend, maar nog lang geen zomer. Handschoenen en winterjack aan.

27 april Vieillevigne. 255 km gereden.

Vanmorgen 10.00 uur van de camping vertrokken, eerst boodschappen doen bij de Lidl en daarna de goedkoopste dieselpomp te vinden via de app Prix Carburant. Advies van camperaar Gerard Koning. Deze is te volgen op:

Toen we vanmorgen vertrokken was het nog droog, maar al na een uurtje ging het regenen. Is tijdens deze rit niet meer gestopt!

Was vandaag een dag om te blijven rijden ivm de regen, maar we wilden ook nog wel TV kijken om wat van Koningsdag mee te krijgen. Waren een uurtje op deze CP en het werd droog. Staan er nu met 4 campers. Wij als enige uit NL.

CP is prima en het lijkt ook een leuk stadje met een mooie kerk, maar gaan er niet meer uit! Hebben het nu wel gehad, druk onderweg, zeker rondom Nantes. TV kijken, drankje drinken, eten, slapen en morgen verder richting Spanje!

Morgen is er meer zon en wordt het 21 graden. Eindelijk zomer!